Handboek Sociaal Ondernemen

Handboek Sociaal Ondernemen

 

Hoewel het begrip Sociaal Ondernemen is inmiddels gemeengoed is geworden, bestond er weinig Nederlandstalige literatuur over.


Sociaal Ondernemen is zakelijk ondernemen, met oog voor mens en milieu. Sociaal ondernemers zoeken niet naar subsidie-afhankelijkheid, maar ondernemen in de markt. Het combineren van maatschappelijke en financiële winst betekent voor iedere ondernemer en investeerder een goed imago en een duurzame strategie.

 


De toegevoegde waarde van een onderneming gaat tegenwoordig verder dan de prijs van het aandeel. Maar wat wordt precies bedoeld met sociaal ondernemen? Hoe doe je het en vooral, wat levert het concreet op? Zijn maatschappelijke activiteiten altijd maar afhankelijk van giften en subsidies? Kun je het maatschappelijk rendement meten en erop sturen?


Met "Handboek voor Sociaal ondernemen in Nederland" bieden de auteurs Boris Franssen en Peter Scholten iedereen die belang heeft bij sociaal ondernemen (investeerders èn ondernemers) een handleiding bij het vertalen van verheven missies naar praktisch ondernemen. Aan de hand van voorbeelden wordt de theorie en praktijk van het Sociaal Ondernemen in Nederland zichtbaar gemaakt.

 

 

Boris Franssen en Peter Scholten, 2007

Verschenen bij Van Gorcum, Assen, ISBN 9789023243823



Prijs: €30

→ Direct bestellen!